Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Wednesday, August 4, 2010

PENCARIAN

Dalam dingin petang yang cuacanya agak suam-suam kuku gua dengan membe gua meluncur laju di dalam kesibukan jalan. Gua sampai agak lewat sebab gua ada ujian tadi. Soalan memang mencabar dan keadaan dikeruhkan dengan konduktor yang tak ingin melepaskan gua pergi.

Bila sampai je gua pun pergi buat apa yang patut, pakai boot, pakai seluar dan gua hanya tunggu masa nak sarung jersi keramat tu je. Bau kedai masih dapat dihidu meskipun telah bercampur dengan bau-bauan yang lain. Separuh masa pertama tamat dan sedikit perbincangan kumpulan diadakan. Perbincangan agak tegang tapi berjaya dikawal.

Separuh masa kedua bermula. Harapan gua untuk beraksi memang semakin memuncak. Masa dah semakin suntuk, kemenangan memang sudah menjadi milik kami tetapi harapan gua untuk beraksi memang gua tak mahu padam. Tapi semakin masa berdetik, semakin itulah harapan gua perlahan-lahan malap dan fuhh....dihembus padam dengan kencang oleh tiupan wisel sang pengadil yang berkaliber itu. Gua pulang dengan perasaan yang bercampur baur antara marah dan sedih. Perasaan gembira memang gua dah tinggalkan di padang bersama sahabat-sahabat gua yang lain yang dapat beraksi sebentar tadi. Gua masih terkapai-kapai mencari sebab yang munasabah.......


notabukulima: gua nak ucapkan tahniah kat team gua. even mendapat caci maki dari rakan-rakan anggaplah benda tu satu pengajaran. korang bertuah dapat main gak. gua dari dulu asyik bertapa dengan bekas ais tu je...hop gua dapat main tok nex game. gua pun tak tahu apa pasal gua tak main tadi. gua tengok sume dah terjelir-jelir dah tadi. maybe bukan rezeki gua. gua lambat pun sebab gua ad tes tadi. gua rasa gua dah cakap dengan lu orang sume. so janganlah nak tarik2 muka dengan gua sebab gua datang lambat tadi. gua bukan bajet star ok....

p/s: sori sebab gua cam emo lebih je kat page gua ni sebab memang gua tengah down sekarang ni.....

2 comments:

Bulan said...

lor.. sian die.. tamou la sdey2 sgt k..

Amirul said...

ok :)