Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Tuesday, July 27, 2010

KESIBUKAN

Kertas atas meja gua memang dah melambak dan ini mungkin membuatkan Raju seronok untuk mengambilnya demi sesuap nasi. Tak sempat gua nak kemas, tiba-tiba....

Bang! Bang! pintu gua dihentak dengan agak ganas. Gua punya junior datang. Kalau datang bawa makanan gua tak kisah ni datang nak tanya gua pasal macam-macam. Gua jawab pertanyaan dorang pening-pening dan ada juga sedikit unsur penipuan bagi mengelak dorang bertanya dengan lebih terperinci. Dengan muka yang agak terpinga-pinga dorang beredar. Gua lega dan kembali menyambung kerja gua yang tak siap-siap lagi ni.

Bzz...bzz..bzz..fon gua terketar-ketar kat sudut meja gua. Gua tengok gua senyum-senyum pastu gua balas. Gua sambung sikit kerja gua sekali lagi fon gua terketar di sudut yang sama. Sekali lagi gua baca gua balas.

Dalam gua menggedik-gedik menaip mesej gua jenguk jam gua. Cilakak, gua dah lambat turun padang. Gua tinggalkan fon gua atas katil keseorangan tanpa teman dan gua pecut ke padang.



notabukulima: macam biasa gua tengok dusun buah gua ni dah berhabuk. gua memang agak sibuk sekarang. maaf lah kepada pembaca blog gua yang gua rasa tak sepopular blog-blog kawan gua. Tapi gua percaya memang ada orang yang baca blog gua yang tak sehebat blog kawan-kawan gua yang lain. Terima kasih kepada pembaca sekalian..... :)

3 comments:

Bulan said...

dapat hadiah penghargaan x jd pembaca ni? wee~ :D

Amirul said...

oo nk adiah ea?bce la byk2 lg...bru tau adiah nye pe...hehe :D

Bulan said...

nk bce byk ni?
tade post baru pn..
bz sgt la encik penjaga dusun ni.. =P