Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Friday, August 27, 2010

LAPOK

Dalam keadaan mamai kutu gua tendang pintu bilik gua. Gua menggelisat bangun dan bersedia untuk maki hamun. Dia ajak sahur kat padang. Nak pekena tom yam katanya. Kaki gua rasa cam nak bagi sepak gunting je tapi gua fikirkan tentang karier gua pada masa hadapan gua bendung kaki gua rapat-rapat.

Sambil tunggu kutu lain siap, dia buka cerita.

"Gua masa naik KTM gua kena soal dengan polis," katanya sambil tangan masuk seluar.

"Gua disyaki jadi pusher," dia menghangatkan lagi cerita sambil masing-masing menguap besar-besar.

"Ini mungkin sebab gua jalan-jalan sambil masuk tangan dalam jaket," Perghh. Agak stylo juga kutu gua ni.

Tiba-tiba satu suara datang dari pintu....

"Ni cerita zaman bila ni?!" Agak garang dan tinggi nadanya.

No comments: