Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Tuesday, August 17, 2010

LONGLAI

Gua mulakan hari gua dengan senyuman mesra sambil kepala gua seakan-akan tenang memikirkan apa yang akan muncul di dalam sana kelak.

Gua cuba mengambil semangat tasik berhampiran tempat kejadian. Hati gua sedikit tenang sambil keadaan agak hingar bingar diseberang sana dengan keluh kesah masing-masing. Gua gelak-gelak sikit, garu-garu sikit, selak-selak sikit gua masuk.

Gua duduk dengan kutu-kutu gua dengan harapan akan ada adegan jeling-menjeling, lontar-melontar, bisik-membisik tetapi itu semua hanya perancangan.

KABOOM!! BANG! BANG!
Gua dengan kutu gua longlai dikerjakan oleh kumpulan tulisan yang statik membisu tanpa sebarang senyuman itu. Cilakak.

No comments: