Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Monday, August 23, 2010

SYIRIK

Hari itu gua agak bengang. Gua amat perlukannya sebab keadaan agak mendesak. Dengan makcik koperasi cuti bersalin lagi. Gua amat buntu. Puas gua selongkar setiap celah-celah yang ada. Cuma celah kelangkang kutu gua je gua tak selak. Mahu makan kaki takpun selipar getah buaya ciplak yang kini boleh didapati di merata-rata tempat.

Gua terpaksa jalan jauh sikit bagi lepas gian gua. Sampai je tempat tu gua terus ke lorong tengah untuk dapatkan stok. Dengan syiling digenggam kemas gua selongkar celah-celah. Dapat! terus gua pergi jumpa tokan stok untuk setelkan urusan jual beli.

Sampai je bilik terus gua capai pen biru gua yang sebatang tu. Gua tulis Alif Lam Lam Ha atas pemadam gua dengan harapan berdosalah bagi sesiapa yang mencurinya dari gua.

3 comments:

Bulan said...

hahaha
ebet ! :D

Amirul said...

die la...sengal
tp tula mse skola dlu2 kn?
cm pe je..hehe

Bulan said...

haha
x igt pulak.. tulis name sniri ad la kot.. hee~