Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Monday, June 28, 2010

IDEA

Gua minggu ni memang bercelaru sikit. Sejak-sejak RMK-10 diuar-uarkan gua makin sibuk. Sampai skandal gua sanggup datang rumah gua ajak lepak-lepak. Nak bincang pasal projek la tu, gua tahu isi hatinya dalam-dalam.

Gua tak tahu nak tulis apa. Tulis pasal Gabai gua rasa macam dah basi. Tapi gua tulis jugak. Gua garu-garu gua ketuk-ketuk masih tak idea. Gua menyerah tak mahu tulis.

Tiba-tiba idea nak tulis pasal cara nak berjimat datang. Tapi gua pikir-pikir balik masa gua berbelanja dulu gua batalkan niat sebab gua takut JAIS datang gegar rumah gua. Tak pasal-pasal gua kene denda RM3000 nanti.

Takkan gua nak cerita pasal persatuan penduduk tempat gua tinggal kot. Tak berbaloi bila gua terkenangkan muka Botak yang memang cilaka dalam menjalankan tugasnya. Dah pindah pergi tempat lain tapi masih nak pegang jawatan kat sini. Memang perangai cam haram. Gua tak kesah kalau dia jalankan tanggungjawab dia tapi satu haram benda pun dia tak buat. Yang dia tahu hantar notis minta duit penyelenggaraan.

Hati gua masa tengok England lawan Jerman semalam memang tak tenang. Tangan gua menggigil je nak tulis tapi lagi sekali bila gua mula selak buku biru gua semuanya hilang. Gua dah mula resah. Masa tengok Argentina lawan Mexico pon gua gigil gak. Gua rasa macam nak pergi tumbuk je linesman tu. Memang dua match semalam linesman semput. Gua tak tahu nak cakap pe dah.

Ada juga gua nak cerita pasal kisah cinta-cinta tapi mengenangkan gua takde awek sekarang baik gua senyap. Kang tak pasal-pasal gua kena hentak dengan pasangan yang sedang seronok bercinta mahupun yang sedang dilanda badai ombak tsunami.

"Marilah idea datang kepadaku," pujuk gua.

7 comments:

Bulan said...

hahaha
boley ea idea dtg pjuk memujuk?

Amirul said...

ley je...
kne pujok mnje2 ckit kot
hehe...

Bulan said...

hahaha
idea tu taf x? :D

Amirul said...

tah la
xpenah tgk die
xtau ble nk jmpe die
hehe

Bulan said...

da jmpe idea?
da ad 2 post baru da ni.. huhu

Amirul said...

hahaha
tbe2 lak ujan2 ni byk idea dtg
hehe
so pe lg
xmo tanggoh2
t hlg
kutiplah ia sebelum ia dikebas org atau luput kn??
hahahaha

Bulan said...

hahaha
slogan terbaek~ =)