Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Wednesday, June 16, 2010

KERJA

Tiba di gudang aku kene jual maruah sikit. Aku diraba oleh seorang Nepal. Aku jalan laju tapi dihentikan oleh panggilan sayang oleh seorang minachi yang datangnya dari planet mana tah. Dia mengukir senyuman sambil aku keliru dengan pandangan matanya yang sebelah memandang aku dan sebelah lagi memandang ke arah lain. Perasaan ingin bunuh aku simpan dalam-dalam. Aku teruskan kerja yang bertimbun di satu sudut. Macam biasa pisau rambo dan segulung pita aku ambil dari briefcase kat tepi rak tu.

Kebanyakan level skill aku tak banyak naik arini. Skill ngorat awek memang tak naik-naik sejak 2 1/2 tahun yang lalu. Skill berkomunikasi naik 1 level je sebab arini aku tak banyak cakap. Tapi skill menternak kolam air masin memang dah sampai tahap 4 senawi. Aku banyak bertarung dengan psikologi. Aku ditempatkan di suatu sudut yang rata-ratanya dibina dari zink. Tidak diberi kipas dan hanya berharap pada tiupan sengkakala dari malaikat israfil. Macam haram kuyup baju aku.

Sampai di kedai Mak cik Exora kiteorang terus lepak port biasa. Kurang 2 minit aku duduk Limau ais terus terhentak atas meja aku. Memang tahu selera aku tanpa diberitahu. Bagus kalau buat bini tapi kena la jadi warganegara dulu. Aku curah nasi aku dengan kuah kari dan susun kepak ayam rapi-rapi tepi pinggan. Aku mula menekak sambil mata aku merayap mencari Junior. Aku cuba juga menjengah bawah meja kedai sebelah tapi negatif. Aku sedut minumanku hingga tersedut biji-biji limau. Aku ternampak Senior yang bersungguh-sungguh membersihkan dirinya hingga terlipa-lipat badannya. Aku tersengih-sengih.

Aku kembali ke tempat jahanam tu. Sedang syok-syok aku bukak tutop plastik baju tu kepala aku diketuk. Agak kuat ketukannya. Aku dah ready dengan pisau rambo dalam genggaman.

"Hey, tampal itu sticker elok-elok la", agak tegas tegurannya.

Aku toleh dan melihat seorang otai dari Taiwan. Tubuhnya kecil tapi sasa. Aku gerun sebentar dan simpan pisau rambo tu jauh-jauh.

"Okay bos, sorila bos. Penat ma."aku tersengih-sengih macam Lingam budak kelas aku masa kat 2 Kemas dulu.

Jam dah menunjukkan tepat pukul 5. Aku berkemas. Kami berempat bergerak dengan poyonya serupa macam dalam cerita A-Team cuma efek letup-letup je takde kat belakang kiteorang. Tapi pergerakan kiteorang dihentikan oleh mat Bangla, Nepal dan seorang Myanmar. Sekali lagi aku dinodai. Aku cuba mengintai raut wajah Nepal tu. Jelas mukanya seperti baru pulang dari rumah lampu merah. Aku nekad esok aku nak bawak penyembur mata.


*tadi dR Rozmey call aku.
" Lu dah release final episod JURULATIH?" agak cemas nadanya.

"Lom lagi la. Apa pasai?"

" Lu hold dulu boleh? Gua nak release sama masa dengan lu lah. Banyak hal lah gua punye 2 Alam ni."

"Yela-yela tapi cepat sikit la. Gua punye fan dah tunggu lama ni"

"OK OK...." nadanya macam tak boleh dipercayai. Cilaka punya dR.Rozmey

3 comments:

Nama Diberi Hizzul Hamli said...

TUE LA, WAT MUKE GAY LGI...
AHAHAHAHA

Shreko said...

ni sume sbb kite skola laki dulu ke?

Amirul said...

abah: hahaha
dorg lg gay kot
ak gay ckit je

shrek: ye...itulah sbb utama
haha