Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Saturday, June 12, 2010

JURULATIH ep 1

aku sampai lg 5 minit sebelom tamatnye masa pendaftaran.aku kabut sebab aku ingat aku orang terakhir.rupa-rupanya aku orang second yang daftar.siot je.aku terasa diri aku ni skema.tunggu nye tunggu muncul la peserta2 lain.aku jadi seram sebab tengok badan masing2 tough2 belaka.secara tiba2 aku tanam azam nak jadi macam dorang.aku memulakan aktiviti sosial bersama peserta lain.tak ramai yang aku kenal.aku cuma jadi pemerhati bebas je bila dorang sume da mula merapu pasal dorangnye kisah2 silam.

aku diberi kunci bilik dan seorang teman bila aku kesunyian dalam bilik.namanya Bob.dari nama pon aku rase korang da tau cmne saiz badannya kan.dia lagi banyak bercerita dari aku.dia bermain posisi yang sama cam aku tapi cuma dia da sampai tahap 4 senawi.aku cuma budak2 tadika lagi.

*****************************************************************************
kiteorang kene masok kelas.buku pen sume sudah diberi.aku memang tak pernah terpikir nak bwak pen pon masa nak datang situ.dalam kelas tu kiteorang diajar bermain dengan nombor.masa cikgu hamid terang kat depan kteorang try ramal nombor pe yang naik untuk hari khamis nanti.cikgu tu memang terbaek.dia pandai berjenaka dengan nombor-nombor tu.abes 1 kelas berdekah guling-guling.ada juga yang menitiskan air mata dan ada yang kejang bahagian rahang dan perot.pasukan medik pon ada gak kat luar kelas sebab mana tau ada peserta yang perlukan CPR nanti.

lepas sume ilmu dicurahkan kteorang menyantap.aku tak ingat pe yang kiteorang makan masa tu.so aku tak boleh nak terangkan secara detail.

kelas diteruskan.memang separuh masa kedua ni semua peserta dah nek bengkak mata.yang menguap jangan cerita la.aku rasa bola ragbi pon ley masok dengan senang tanpa guna sebarang pelincir.kelas tamat dan kiteorang meyantap lagi sekali sambil asap berkepul-kepul keluar dari rongga yang ada.

************************************************************************************
malam tu memang bosan sebab aku tak bawak aku punya awek.kalau ada awek memang malam yang suram menjadi ceria.so aku pon ajak aku punya skandal, Busong untuk dating.kiteorang pergi Maulana.dia kata dia ada ajak lagi skandal aku lagi sorang, Mus.so kira da cukop la untok aksi thresome.kteorang tengok brazil vs tanzania.banyak gak carutan yang terkeluar dari mulut kteorang.

No comments: