Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Saturday, June 12, 2010

JURULATIH ep 2

fon aku menjerit-jerit.habis awek dalam mimpi aku lari lintang pukang.aku memang tekanan.dah la lambat balik semalam.nasib baik pak guard ok.tak banyak cakap.tapi tak tahu la yang aku tengok tu pak guard atau apa.jeng2x..aku tengok Bob masih tiada diatas katilnya.dari semalam dia tiada.mungkin lepak dengan kawan-kawan dia kat tempat lain kot.baru pukul 6.30.cikgu suruh kumpul pukul 7.tapi dengkuran peserta lain memang rancak dilaungkan.aku gerak pergi tandas untuk mandi.tandasnya memang sebijik macam tandas R&R kat Seremban tapi cuma takde bangla yang selalu usha kita masa guna tandas.tandas dia warna pink.memang jambu sebab ini blok perempuan.dari nama pun aku da tahu ni blok perempuan, Blok Mahsuri.jalan nak ke tandas tu da macam rentas desa dah.aku mandi tapi tak nyanyi sebab takde orang yang nak sambut apa yang aku nyanyi nanti.

dari jauh budak2 ni dah bet apa sarapan kiteorang hari ni.macam2 makanan keluar.ni sume kes mengidam la ni.ada gak yang nak koko krunch sebagai sarapan dorang.kteorang sume pandang daring je.roti canai la soto la dan macam2 lagi makanan yang mengiurkan.tapi takde sorang pun yang teka mihun goreng.ada yang muka kecewa ada juga muka suka.mihun goreng dia sedap la.takde la tip top mana.lepas la tekak kteorang nak makan.

***********************************************************************
arini kteorang full time kat padang.ada yang seronok ada yang buat2 seronok.sorang2 dipanggil untuk mengajar peserta lain.berdebar juga rasanya tapi nasib baik peserta lain beri kerjasama.lepas 2 jam berjemur kat padang tu kteorang santap kuih cik mek dan cucur badak.memang sedap.tapi tu tak menjadi keutamaan.budak2 ni pergi serbu air kosong yang berais dari teh o panas.lama gak lepak2.ada juga yang sempat mengisi paru2 dorang dengan asap.kteorang sambung balik pembelajaran kat padang sambil memikirkan apa menu makan tengahari kteorang arini.ada budak sanggup menaruhkan butnya sebagai barang pertaruhan.

balik ke tempat penginapan, kteorang dihidangkan dengan sup daging dan sayur kangkung ikan masin.daging dia memang buat aku punya gigi susu goyang.dah la potong petak2.memang potong selera aku.aku makan tak habis.rungutan didengari di merata-rata tempat.aku balik bilik untuk menenangkan diri dan bermain mesej.aku tidur sekejap je tapi itu sudah mencukupi.kelas kat padang sambung.

abes kelas kat padang kteorang menekak lagi.kali ni kuih donat menjadi santapan.ada desas desus mengatakan perlawanan antara group A dan B akan diadakan.jadi aku tak makan banyak.gemuruh gak aku.maklumlah da lama tak berlari-lari.masa perlawanan berada di saat genting dimana keputusan seri, lidah aku da mula terjelir.memang pancit.siot je.aku cuma berlari anak je sepanjang baki perlawanan.keputusan lebih memihak kepada grup A.laungan 'Kami hanya perlukan pemain dan bukan bintang' gah dilaungkan mereka.kami hanya mampu tersenyum.

**********************************************************************************

bau masak lemak cili api memang jelas di hidung.seleraku naik mendadak tapi menurun secara mendadak juga sebab ada daging.aku menjadi trauma dengan daging.memang tepat jangkaan aku.dagingnya memang 'empuk'.tapi nasib baik sambal belacan dan tempoyak dia terbaek
.terubat sikit kekecewaan dihati.aku balik bilik.ada 1 mesej kata "wei, ko free x??".aku terfikir ada ke aku mendaftar kat lorong haji taib?Busong dan Mus ajak keluar.katanya ada hal di lombong.aku ikut je tapi dalam masa yang sama aku risau.mungkin dorang nak culik aku atau memuaskan nafsu mereka.aku diam je duduk kat belakang.

malam ni kteorang bercadang nak tengok midnight movie.kteorang tempah tiket pukul 11.15.kteorang pergi kedai israel untuk makan.dah sampai masa kteorang masuk panggung untuk menonton The Killers.nanti aku wat review pasal cite ni.korang tunggu jek.sebelum pulang ke resort aku kteorang singgah melawat Champion kat Maulana.pekerja kat situ memang bagus.dia bawa ais kosong aku dalam cawan plastik guna dulang.aku terharu.rasa macam nak menangis pon ada.tak pernah aku jumpa pekerja macam ni.aku mula terfikir nak buka kedai makan dan aku nak amek dia bekerja jadi supervisor kat kedai aku nanti.

bersambung......................

No comments: