Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Tuesday, July 20, 2010

SAYONARA

Setelah begitu lama meninggalkan alam kerjaya gua baru gua ingat yang gua belum lagi mengucapkan selamat tinggal kepada tempat kerja gua.

Tempat kerja gua terletak di Jalan Templer, Petaling Jaya. Kawasan tempat gua kerja memang dikerumuni oleh gudang-gudang besar yang tak glamor macam tempat kawan-kawan gua kerja. Gua kerja mula pukul 10, jadi gua memang takkan ada masalah dengan gaji kena potong atau rusuhan ahli persatuan kerja. Gua pergi kerja tak pakai hensem-hensem yang sekali lagi tak seperti kawan-kawan gua yang lain. Kalau gua tak mandi sekalipun memang tak ada orang ambil peduli sebab memang muka rakan-rakan kerja gua pun memang macam tak mandi. Gua biasanya akan memperagakan baju tidur gua yang paling cantik untuk ke tempat kerja. Gua memang suka benda macam ni.

Banyak benda gua rindu kat tempat kerja gua. Antaranya pintu tandasnya yang dah macam zaman perang. Kalau lu orang taknak kena intai dengan mat bangla atau nepal mahupun myanmar lu orang kena ikat tombol pintu tandas tu dengan dawai halus. Ada gak tandas yang lu orang kena baringkan batang mop untuk jadi penyendal. Tak lupa juga ada yang terpaksa angkat-angkat pintu. Hanya sedikit carutan terpancut bila mengenangkan perkara itu.



notabukulima: gua ingin ucapkan ribuan terima kasih kepada rakan-rakan kerja gua yang telah banyak membantu gua yang gua rasa pertolongan tu sebenarnya tak patut. Tak gitu brader botak?

No comments: