Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Thursday, July 1, 2010

PIALA DUNIA

Memang sekarang tengah hangat dengan bola sepak piala dunia. Ini telah menyebabkan peningkatan dalam banyak kejadian bunuh diri, kerat tangan, rumah kena simbah cat, langgar lari, rusuhan, bakar kerusi stadium, maki hamun, buang bayi, korek duit tabung dan macam-macam lagi kejadian menghayat hati yang korang boleh juga jenguk di sini.

Sejak Portugal tersingkir daripada menjuarai Piala Dunia, aku semakin tak keruan menunggu satu lagi piala dunia iaitu Ragbi Piala Dunia (RWC) pada tahun hadapan. Nasib baik Portugal tak layak masuk piala dunia ni kalau tak memang aku dah sokong untuk balas dendam. Dalam FWC England memang aku tak yakin sangat dorang boleh menang tapi dalam RWC ni aku yakin sangat-sangat.

Tahun ni New Zealand jadi tuan rumah. Aku harap dorang boleh menang lah sebab dah lama sangat dorang tak menang. Sebab mengikut rekod-rekod lampau sape jadi tuan rumah sering menjadi juara.

Aku tak nak cakap banyak. Korang boleh jenguk-jenguk kat sini untuk tahu lebih lanjut. Bagi yang ada penyakit 'like' boleh lah lepaskan gian korang kat sini juga.


"Rugby is a game that played by a gentleman"

"Nothing is thicker than rugby"

"Play until you die"

"Play hard not harsh"

"Rugby is not an individual game that played like soccer"


notabukulima: masih lagi hampa dengan penyingkiran Portugal dan England dalam FWC. aku memang tak mahu Argentina menang sebab sanggup ke korang tengok laki tua yang gemuk lari bogel di tengah padang sambil tersenyum bangga dengan badannya diselaputi bulu-bulu kerinting??

3 comments:

Bulan said...

haha
ayat notabukulima tu sangat menggelikan kot.. hee~ :D

rwc nk tgk kt ne? astro ad? ble stat?

Amirul said...

mmg geli pon
huhu

ad je kot
kt sports channel la
hehe
9 sept kot

Bulan said...

ooo lmbt agi ea..
cm x boley tgk je... huhu