Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Friday, July 2, 2010

BARU

Dari jauh lagi gua dah dengar. Pung pang pung pang bunyi rock kapak yang dialunkan dalam segmen Rock Selamba yang dipancarkan oleh Suria. Gua tengok muka Brader Klang I dan II memang nak bagi penyepak. Gua memang tak percaya dorang berdua tak layan lagu rock kapak yang macam tu. Ini sebab gua tengok dari penampilan ala-ala rock brader-brader dengan seluar koyak kat lutut, rambut panjang rebonding yang hanya botak dibahagian tepi dan sedikit bau yang menunjukkan dorang tu brader-brader sejati. Tapi pandangan gua silap.

Masa melangkah masuk gua tengok ramai manusia dalam port gua bekerja. Gua nampak rambut kuning, rambut pacak, skinhead, rambut indie, seluar kecik kat bawah, muka pemain bola sepak Malaysia. Brader Klang I dan II berbisik-bisik sesama sendiri. Gua rasa dorang ada rancangan nak pukul budak-budak tu masa balik nanti.

Gua saspek ni budak-budak Kampung Dato' Haron. Takpon budak-budak Taman Sentosa. Kalau budak Klang memang budak-budak ni dah tegur Brader Klang sebab siapa tak kenal Brader Klang. Kalau budak Banting memang dorang dah terkinja-kinja macam kat Konsert Jom Heboh. Gua memang tak rasa ni budak-budak Shah Alam sebab kalau tak mesti sudah kedengaran lagu Techno dan ada adegan shuffle.

Kami buat kerja tak tenang ini hari. Memang bingit telinga gua dengar dorang borak-borak. Kalau tangan tu jalan takpe. Sekali lagi gua tengok Brader Klang berbisik sesama sendiri.

No comments: