Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Monday, May 16, 2011

HARI GURU

Ini aturcara Hari Guru kat sekolah gua dari Darjah 1 sampai Form 3

7.30 pagi : Perhimpunan dah start. Budak2 sesi pagi dan petang bergabung. Dengar penolong pengetua baca teks menteri2 yang panjang lebar. Pastu Guru Besar pulak berucap. Lagi berapi telinga gua dengar.

9.00 pagi : Cikgu-cikgu angkat sumpah. Pastu nyanyi lagu “Kami guru-guru Malaysia”

9.20 pagi : Persembahan pelajar

· Budak perempuan yang bajet suara sedap menyanyi.

· Band-band yang bajet hot buat persembahan

· Tarian

· Sketsa (kalau ada)

· Geng2 macha buat breakdance tapi kalau sekarang gua rasa sekarang budak melayu pegang. Buat shuffle. Seyes haram.

· Nasyid (kalau ada)

· Persembahan kelas, pengawas

· Paling tak tahan pertandingan karaoke cikgu-cikgu. Yang cun takpe. Ni yang dah nak putus urat kentut pon nak nyanyi gak. Pastu bila Guru Besar menyanyi semua orang tepuk gila babi.

11.00 pagi : Budak-budak bagi hadiah kat cikgu. Yang gangster2 pulak pergi belakang sekolah hisap rokok. Pergi mamak ke. Curi basikal ke. Pergi masuk tandas perempuan ke. Pastu kantoi. Bodoh !!

12.00 tghri : Beramah mesra dengan cikgu. Masa ni macam biasa gua dah cabut. Pergi main game kat rumah member.

Lepas tu gua tak tahu apa jadi. Btw, SELAMAT HARI GURU kepada cikgu Taski ABIM gua, ustaz & ustazah sekolah agama, cikgu2 sekolah rendah, menengah & matrikulasi, cikgu memandu Institut Manducekap Hi-tech gua, pelatih PLKN Sg. Rait, MIRI, pensyarah2 gua dan sesiapa lagi yang telah member ilmu kepada gua. TERIMA KASIH banyak2. J

No comments: