Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Thursday, November 4, 2010

SASPEK

Buku setebal 1.5 inci gua tutup dan terus mendarat ke ranjang sambil cucuk alat bantu dengar kat telinga gua. Memang awal gua di ranjang mungkin sebab melalui hari yang agak penat dan penuh dengan sia-sia. Cilakak. Gua tersentak dari tidur-tidur ayam gua bila gua kedengaran alunan muzik yang dimainkan secara kuat dengan tiba-tiba tapi sebelum itu gua dah terjaga main picit-picit kekunci. Gua jawab ringlas je panggilan itu dan terus menggapai daun pintu. Ramai orang yang berkumpul dan gua terpinga-pinga sambil garu-garu.

Gua di soal dengan agak tenang. Tiada tekanan. Gua pun jawab tanpa tekanan. Tak lama, sekejap je. Gua cuba sambung tidur semula tapi gagal.

Sekali lagi pintu gua digegar bagai nak roboh. Gua buka dengan tenang. Gua di panggil lagi dan sekali lagi gua tenang menjawab soalan yang di utarakan. Akan tetapi, keadaan agak menekan kali ini.

"Esok, kiteorang nak jumpa ustaz. So, nanti kita dapat tahulah siapa orangnya,'' ujarnya.







notabukulima : Memang minggu last ni banyak kejadian tak diingini berlaku. Jadi, berwaspadalah rakan-rakan. Good luck juga kepada rakan-rakan yang akan menduduki final.

notaspender : Cilakak..6 hari straight exam. Giler pe..memang gua akan tak serupa orang la ni. Jadi. kepada rakan-rakan janganlah terkejut kalau tengok gua serabai giler. Harap maklum.