Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Wednesday, November 17, 2010

HEBAT


Bunyi tetakan memang rancak. Boleh didengari di serata sudut. Semua dengan satu objektif iaitu "Kasi barai itu tulang, kasi hantam sama itu daging". Anak-anak kecil kelihatan ngeri. Dengan peha bergantungan di setiap sudut khemah. Bau darah menyelubungi perkarangan. Ketiak mengalami banjir yang besar dalam abad ini. Gua dah tak serupa orang.

"Nah, ko setelkan ini kepala," ringkas dan padat arahan diberi tanpa membuat sebarang tentangan mata.

Gua tercengang dan garu-garu sikit. Dengan pisau yang sudah kali ke-3 diasah tajam gua toreh sikit. Tak makan. Dengan secara tiba-tiba muncul seorang perawan dengan parang sepanjang lengan disisip kemas di pinggang. Tanpa baju hitam kuning yang warnanya cepat luntur itu dia menguis poket belakangnya. Agak saspen.

Dia menghunus keluar sebilah pisau lipat berwarna kuning. Sekali lagi gua tercengang tetapi kali ni agak lama. Dengan steady-nya dia melapah kepala itu dengan pantas. Gua garu-garu sampai ke rumah.






notasuptorpedo : Selamat Hari Raya Aidiladha kepada rakan-rakan sekalian. Semoga pengorbanan yang dilakukan pada tahun ini akan dibalas dengan ganjaran yang lumayan.
AFI, 20 tahun. Seorang yang sangat manja dan rakus.

No comments: