Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Monday, November 29, 2010

KELAINAN

Macam biasa gua akan lepak dengan Brader Klang dan Jaja kat tembok larangan tu. Keluh kesah masing-masing diluahkan secara lembut dan penuh dengan sopan santun tanpa ada sebarang carutan. Tiba-tiba, ada minah bertudung naik motor datang.

"Boleh tahan minah ni," getus hati kecil gua sejurus gua melihat tunggangannya.

"Bang, tau tak mana Wijaya Holding ni?" soal minah itu.

"Tah la dek, kiteorang pun bukan tau sangat tempat ni," jawab Jaja dengan muka gabra.

"Adek ni nak buat apa cari tempat ni?" soal Jaja seolah-olah cuba mengayat minah itu.

"Saya despatch la bang. Nak hantar barang sikit," jawabnya sambil mengukir senyum manis dan berlalu pergi.

Jaja gua tengok dah melopong. Brader Klang gua perhatikan dah senyum-senyum. Gua pula dah mula nak pasang angan-angan nak kerja receptionist.

No comments: