Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Monday, September 13, 2010

PENJELASAN

26 Ogos 2010

Gua masih ingat hari itu. Hari yang lu mula menjauhkan diri dari gua dengan rakan-rakan yang lain. Gua tegur lu macam hari-hari biasa tapi lu tak balas teguran gua, lu terus jalan lurus ke hadapan tanpa menoleh walaupun dipanggil beberapa kali. Gua relakan je sebab mungkin gua rasa lu takde mood masa tu. Mungkin sebab lab yang agak susah tadi. Gua tak berapa nak fikirkan sangat.

27 Ogos 2010

Macam biasa lepas kelas, lu akan join gua dengan kutu yang lain berenjut dalam kereta tapi pergi tunggu bas seorang diri. Gua memang buntu masa tu. Sedikit perbincangan tercetus dalam perjalanan pulang ke kolej. Masing-masing mengenang peristiwa dua hari lepas. Tiada rasanya yang boleh buat lu kecil hati sebab kalau diikutkan memang lu biasa kena bahan.

28 ogos - 3 September 2010

Dalam tempoh masa ini, memang kita dah tak bertegur sapa, gelak ketawa, bahan membahan, usap mengusap. Gua masih tercari-cari silap gua. Serius gua buntu. Gua ada cuba cakap dengan lu tapi lu tarik muka, Gua tanya lu tak jawab tapi dengan orang lain lu macam biasa. Yang paling gua pelik dengan Gemuk 1 lu okay je. 'Paling kurus' pun turut menjadi mangsa lu. Tu yang lagi gua tak faham tu.



Ini antara sebab-sebab yang mungkin buat lu menyisihkan diri dari kiteorang:

- Gua tak kejut lu pergi lab. Gua bukan tak nak kejut tapi gua sendiri pun lambat. Memang dalam keadaan kelam kabut gua memang lupa banyak benda. Kalau bilik lu dekat gua boleh kejut tapi bilik lu aras lain. Gua minta maaf.

- Gua balik tak bagi tahu lu. Gua tunggu lu tapi lu lambat sangat. 'Gemuk 2' nak balik cepat. Jadi, dia terus cabut. Gua ingat lu tak kisah sebab lu rilek je kalau kena tinggal. Gua minta maaf.

- Gua pergi lombong tertinggal lu. Gua memang lupa giler masa tu sebab semua dalam keadaan terburu-buru tapi tragedi tu dah lama dan lu macam biasa je malam tu. Selama seminggu lu macam biasa. Tak pernah mengungkit. Gua minta maaf.

-Nanti gua sambung....gua nak hantar adek gua..

No comments: