Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Wednesday, September 15, 2010

JODOH

Kita semua yang hidup dalam dunia ni ada jodoh masing-masing. Cuma masalahnya kita jumpa atau tak jumpa je dengan jodoh kita. Akan tetapi, bila kita dah jumpa adakah itu jodoh yang betul?

Jenis-jenis jodoh:

1) Jodoh dari Syaitan

Jodoh ini terjadi bila kita hanya bercinta bila bersentuhan, berpelukan dan sebagainya yang berunsur kemaksiatan. Jodoh ini memang kita patut kita jauhi sebab hanya bersifat sementara.

2) Jodoh dari Jin

Ini berlaku bila kita meminta pertolongan jin untuk membuat seseorang itu cinta kepada kita. Cinta ini cinta terpaksa. Jadi, kita boleh bayangkan bagaimana keadaannya bila kita bercinta dengan orang yang tak ikhlas bercinta dengan kita. Kira macam syok sendiri.

3) Jodoh dari Allah

Kita berkenalan dan jatuh hati tanpa paksaan atau disebabkan nafsu syahwat semata-mata. Jodoh ini yang diimpikan oleh setiap insan di dunia ini dan bila kita memperolehinya janganlah kita abaikannya kerana ia sukar diperolehi.








notaperut: Orang selalu kata "Jodoh itu di tangan Tuhan". Tangan?? Tuhan ada tangan ke? HOHO. Sempat lagi buat entry padahal kerja banyak...haihhh..

No comments: