Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Saturday, September 11, 2010

DIARI SYAWAL 1

10.00 pagi
Adegan aksi-aksi sakit pinggang, senyum nipis rancak dijalankan. Ngilaian agak kedengaran dimana-mana.

11.15 pagi
Adegan bersambung dengan menampilkan barisan pesakit pinggang dan kejang urat pipi yang baru-baru serta muda-muda. Bergerak ke kubur-kubur dengan tekan pedal minyak cecah lantai.

2.00 petang
Hajat nak ke Zouk tapi dibantutkan oleh suasana kubur dilaman hadapan. Adegan menggeletis di batu-batu nisan juga rancak dijalankan sambil diperhatikan orang ramai yang melintas. Suasana depan KLCC memang meriah dengan hero-hero Hindustan membuat salam perantauan ke akhbar-akhbar tempatan negara masing-masing.

4.25 petang
Kereta belakang main cucuk-cucuk. Gua panas tapi dia lagi panas. Jadi dia ambil keputusan potong gua ikut kiri. Gua relakan je. Gua tak simpan dendam. Di selekoh itu, keretanya hilang kawalan. Lampu brek hidup tak hidup.

Bamm!!

Keretanya merempuh tembok itu. Gua tak panik tapi gua senyum nipis. Sampai selekoh itu, gua perlahankan kereta dan gua picit hon sekuat-kuat hati sambil gelak besar keriangan.

No comments: