Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Sunday, June 5, 2011

OBESITI

Duit belanja sekolah rendah gua dulu-dulu singgit. Duit itulah nak kena beli makan, duit itulah nak kena bayar duit kelas dan macam-macam lagi. Oleh itu, waktu rehat merupakan konflik dalam hidup gua selain berebut main game kat rumah.

Jadi, bila masa rehat gua akan membeli kuey tiaw goring tak siap Pak Wahab. Takpun roti gardenia lima posen. Cuma kadang-kadang je gua makan nasi lemak sebab harganya sembilan posen. Nanti macam mana gua nak beli jajan masa balik sekolah nanti. Oleh itu, gua tibai nasi lemak RMT member gua sebab dia dah beli nasi lemak ayam dulu. Air, gua sedut member-member gua punya. Takpun gua teguk botol gua yang kat dalam kelas tu.

Nugget semua tu gua tak beli sebab bak kata mak gua tak muai. Lagipon gua boleh melantak kat rumah dengan percuma.

Tapi bila sampai rumah je, gua melantak nasi dengan ayam goreng sampai gua puas. Tiap-tiap hari. Jadi, gua masih tak nampak apa yang dikatakan obesiti mula kat sekolah. Masih tak jelas kenapa nasi lemak dengan nugget semua tu tak boleh jual kat kantin sekolah.

Bangang.

2 comments:

yoi said...

waaaaaaaaaaa. emosi gila. gua mkn je benda2 tu kat sekolah. tak obes2 juga pun.

Amirul said...

iye.. mmg itu pon point gua.. mne ad org obes mkn mknn kantin?