Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Tuesday, December 7, 2010

ISYARAT

Kaki gua dah menggelinjang menentang arus kelenguhan dibahagian lutut dan ke bawah. Sesekali mata gua merayap melihat telatah penumpang lain. Ada yang pasang muzik di telefon bimbit sekuat-kuat alam, yang bercakap di telefon seperti berdialog dengan orang pekak gua tak ambil peduli.

Secara tak sengaja, pandangan gua tersangkut pada satu pasangan. Bukan kerana aksi yang dikatakan romantik yang bergelumang dengan dosa pada hakikatnya itu tetapi kerana mereka berkomunikasi menggunakan isyarat tangan. Petah mereka 'berkata-kata'. Gua perhatikan saja tanpa terbayang apa-apa.

Sampai di destinasi, mereka keluar bersama gua.

"Kelakarlah abang ni. Tak baik tau,"

"Alaa, macam tak biasa dengan abang,"

Seterusnya disusuli dengan ngilai tawa yang panjang dan kuat.







notakelainanupaya : Serius gua rasa seronok tengok dorang. Berkomunikasi tanpa perlu berselindung. Gua rasa nak belajar benda ni sebab nanti boleh guna dengan awek gua (kalau ada). hehehe

No comments: