Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Tuesday, October 26, 2010

SERUAN

Pergh..tengah gua sedap-sedap layan lagu clubbing. Pop !! bunyi pengera di satu laman sosial yang terkemuka pada musim ini. "Apa pasal brader ni nak chat dengan gua?" getus hati gua tatkala terlihat namanya terpampang di tab pencari web gua.

Gua baca ayatnya satu persatu berulang kali. Bukan gua tak faham cuma gua tak tahu nak balas apa. Gua pun balas dengan ayat-ayat mabuk gua. Sesi berbicara agak berpanjangan. Hanya sesekali saja tersasar dari objektif sebenar perbualan itu.

Gua dapat semangat baru. Walaupun dulu gua kenal dia macam gua kenal tokey Sinar Wawasan tapi kata-kata dorongan yang diberikan memang menusuk dan terus tanpa simpang siur mahupun tunggang langgang. Gua pun rasa masanya sudah tiba. Jadi gua siapkan diri gua dengan seruan yang telah lama gua tak sahut ini. Doakan gua berjaya. Perghhh...

No comments: