Buah-buah yang jatuh berguguran perlulah dikutip sebelum ia dikebas orang atau sebelum ia luput

Tuesday, October 19, 2010

DIA ep 67

Gua keluar kelas dengan perasaan yang bercampur baur. Serabut juga memikirkan kerja yang bertimbun yang setia menanti di bilik dan memikirkan soal hati ni. Gua tunggu rakan gua kat luar sambil menatapi lampu-lampu merah yang bergerak laju dan lampu-lampu kuning yang cuba meredah arus. Lama juga gua tunggu, boleh bikin gaduh. Tapi sebab dia seorang je kawan gua yang bawa kereta gua sabar menanti. Pintu di buka dengan perlahan sambil bunyi nyaring mengiring sebentar sebelum bunyi hentakan agak kuat kedengaran. Gua toleh pantas dan segera membuka langkah perlahan menuju ke pintu lagi satu. Bunyi seretan selipar gua boleh mengundang selipar dilempar tepat ke tengkuk gua tapi gua tak kisah. Gua turun anak tangga satu persatu seorang diri. Sampai je kereta, alarm berbunyi. Gua tak masuk dulu sebab gua nak tengok ketahanan absorber kereta kawan gua ni. Hurm memang patut kena servis tapi gua diam je.

Pemanduannya agak merbahaya kali ni. Dua-dua belah tangan main picit-picit henset sambil tangan kawan gua kat sebelah yang kawal stereng. Gua rilek je cuma kalau gua tak sempat rasa nikmat kahwin memang gua cari dorang.

Gua memang suka nantikan saat di selekoh itu sebab tu gua suka menempekkan muka gua ke sebelah kiri cermin kereta. Tiba di hadapan itu, dalam kelajuan berbasikal gua nampak dia sekilas pandang. Gua senyum seorang diri sambil dimaki oleh dua orang kawan gua yang berada di hadapan tanpa sebarang tolehan di buat. Gua buat tak peduli je tapi sebenarnya gua peduli.

No comments: